Powrót na etat

with 1 komentarz
Check lista rzeczy, które zrobiłam przed powrotem z macierzyńskiego na etat.

Są rzeczy, które możemy zrobić, żeby ułatwić sobie życie będąc poza domem na etacie. Nie będę tutaj pisać o zorganizowaniu najlepszej opieki dla dziecka, rozplanowaniu logistyki, fryzjerze, zakupach ciuchowych czy paznokciach. Wyspać ani odpocząć na zaś raczej też się nie da. A czas, który i tak minie możesz zagospodarować jak najkorzystniej dla Siebie.

Jeśli nie chce Ci się czytać, to na samym dole jest faktyczna check-lista. Miłej lektury!

Nagotowałam na miesiąc do przodu wszystko to, co mogłam poporcjować i zamrozić. Gulasz, spaghetti, kotlety mielone. Wszystko przygotowane tylko do wyjęcia z zamrażarki i zabrania ze sobą na lunch.

Jedną z pierwszych rzeczy, które ja zrobiłam było upewnienie się czy mam zgodę na zmniejszenie etatu. Można wnioskować o mniej godzin w ciągu dnia lub cały jeden dzień w domu. Ja zmniejszyłam etat do 4/5 czyli będę otrzymywała 80% wynagrodzenia. Stwierdziłam, że skoro w trakcie macierzyńskiego+rodzicielskiego udawało mi się spiąć budżet domowy to i teraz jakoś damy radę. Dzięki temu w domu będę 3 dni a w pracy 4 dni w tygodniu.

Szczepienia

Sprawdź kalendarz szczepień dziecka (jeśli szczepisz) i być może rozważ zaszczepienie go na ospę czy meningokoki, póki jeszcze jesteś blisko. Pamiętaj, że nie każda osoba opiekująca się Twoim dzieckiem będzie chciała wziąć na siebie szczepienie i obserwację dziecka po szczepieniu.

Idź do lekarza

Zrób sobie wszystkie badania na ile to możliwe (do specjalistów pozapisuj się na zaś, może jeszcze w ciąży). Ale pamiętaj też o badaniach medycyny pracy. Upewnij się u pracodawcy, czy w trakcie Twojej nieobecności nie minęły 3 lata od poprzednich badań. Moje HRy (kadry) pilnują tego jak oka w głowie i nie pozwoliłyby mi zasiąść za biurkiem bez badań w teczce.

Boli cię któryś odcinek pleców?

Jak zasiądziesz za biurkiem lepiej nie będzie… Pójdź do neurologa jak najszybciej i ogarnij to, co potrzebne będzie żeby stanąć na nogi. Ja dostałam zastrzyki domięśowe, które wzmocniły mój odcinek lędźwiowy. Nauczyłam się też ćwiczeń, które pomogły we wzmocnieniu mięśni.

Ułatwienie siedzenia w pracy

Z uwagi na moje bóle w odcinku lędźwiowym kupiłam piłkę lekarską, na której zamierzam siedzieć parę godzin w biurze (podobno max 4). Jeszcze przed macierzyńskim miałam kupiony beret ortopedyczny, który kładłam na fotel biurowy, ale jest różnica między piłką a takim beretem. Jeśli macie możliwość mieć w pracy swoją piłkę – polecam. A nawet ostatnio słyszałam o dziewczynie, która na macierzyńskim zaczęła szyć eleganckie pokrowce na piłki ortopedyczne – idealne do biura, muszę to przemyśleć.

Rozeznaj się w zamawianiu zakupów online, które przy niewielkiej opłacie dowiozą w wybranym przedziale godzin i wniosą ci do domu. Ja wypróbowałam frisco, tesco i auchan. Cenowo ten ostatni zdaje się być najatrakcyjniejszy. Ze wszystkich byłam bardzo zadowolona, o decyzji skąd kupuję danego razu zadecydowała dostępność odpowiadających mi godzin dostaw.

Okulary

Jeśli je nosisz a myślałaś o nowych, to jest ten moment, żeby je dobrać i zamówić. Przy okazji badań medycyny pracy okulista wystawił mi zaświadczenie, że muszę nosić okulary do pracy przy komputerze. Pracodawca dofinansowuje szkła korekcyjne, dlatego uznałam, że chwila przed powrotem to najlepszy moment, żeby wybrać oprawki i szkła – bo miałam więcej czasu. Ale niestety nie dopilnowałam faktury… nie została wystawiona poprawnie. Musiałam wysyłać rodzinę po korektę do Pruszkowa. Przy okazji mogę polecić outlet z oprawkami na Nowym Świecie w Warszawie – przystępne ceny i wybór twarzowych oprawek z górnej półki.

Radzenie sobie ze stresem

Szukaj najlepszych sposobów na radzenie sobie z emocjami i stresem. O ile miewałaś trudne chwile w pracy lub obawiasz się jak połączysz życie rodzinne z pracą. Jeśli to pierwsze dziecko, to przygotuj się na totalnie inną formę relaksu w weekendy… a raczej jego braku. Nie na każdego każdy sposób jest dla każdego, dlatego daj sobie czas na poszukanie różnych sposobów. Na mnie cudownie działa uważność – Mindfulness. Poleciłabym ją każdemu. Najlepszą rzeczą jaką mogłam zrobić było pójście na kurs redukcji stresu na podstawie uważności (MBSR), nota bene najlepsza marketingowa nazwa, bo przecież każdy przeżywa jakiegoś rodzaju stres. Ale to właśnie trening uważności, czyli medytacje robiłam rano w pociągu, gdy jechałam do pracy. Pomogło w opanowaniu gąszczu myśli.

Makijaż permanentny i inne zabiegi kosmetyczne – wszystko co oszczędzi ci czas z rana.

Oj stara jestem, skoro o tym pomyślałam, ale w sumie to ja spełniłam swoje marzenie – zrobiłam brwi techniką microblading. Najnaturalniejszy efekt ever. I jestem mega zadowolona i mogę tylko polecać Mariusza Osińskiego z MO’s .
Przez myśl przeszły mi też kreski na górnej powiece, czy zagęszczenie linii rzęs, ale jednak nie tym razem z uwagi na finanse.
Pamiętaj, że najlepiej takie zabiegi robić jak już nie karmi się piersią, tarczyca jest w normie (nie ma wahań hormonalnych). Takie zabiegi wymagają paru dni szczególnego dbania o miejsce, gdzie zostały wykonane.

Depilacja laserowa

Pomyśl o tym bardzo poważnie. Ile czasu oszczędzisz na golenie czy też depilację???? Znam osoby, które wydepilowały się całe. Serio. Pamiętaj, że zabiegi trzeba powtarzać parę razy po miesiącu-dwóch. Podobno seria 4 podejść bywa skuteczna… Znam tez osobę na którą laser zadziałał w bardzo małym stopniu, nie było to warte tych pieniędzy. Ja zajęłam się tematem trochę za późno. Ale lepiej późno niż wcale, efekty u mnie po pierwszym zabiegu są niczego sobie.

Stomatolog

Będąc dostępną w ciągu dnia łatwiej jest się umówić do stomatologa czy higienistki, niż gdybyś miała to robić po pracy. Warto zadbać o zęby. Ja całą ciążę nosiłam aparat ortodontyczny i zdjęłam go parę miesięcy po urodzeniu, więc po tym miałam wykonane wszystkie niezbędne zabiegi dentystyczne. A kolejnym elementem jest stomatolog dziecięcy – pierwsza wizyta powinna być kiedy?

Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia

Dużo zdjęć swoich dzieci, rodziny, siebie z nimi. Z racji tego co ja robię nie mogę polecić nic innego jak zorganizowanie sesji rodzinnej, o ile jeszcze takiej nie macie. Jak się wpadnie w wir jeżdżenia do pracy, to nie prędko będziesz organizować takie akcje. A przy okazji polecam serdecznie sesje kobiece. Po ciąży genialny sposób na poczucie się piękną i atrakcyjną. Słyszałam tyle razy, że jest to jak terapia, jak magiczny zastrzyk samo akceptacji. Polecam.

I jeszcze raz, wszystko w skrócie:

Idź do lekarza dla siebie: ginekolog, neurolog, dermatolog...

Pomyśl o szczepieniach

Zrób badania medycyny pracy

Zadbaj o swój kręgosłup

Ogarnij okulistę i zamówi oprawki i szkła korekcyjne

Idź do dentysty i ty i dziecko

Pomyśl o zabiegach oszczędzających czas przy codziennym make-upie

Rozważ depilację laserową

Naucz się radzić sobie ze stresem i emocjami

Nagotuj i zamróź

Obczaj zakupy online i zamawiaj w drodze z/do pracy

Pomyśl co kupić na zapas (jak ja z rajstopami i podkolanówkami)

Zatankuj samochód do pełna o ile będziesz go używać

Rób zdjęcia

One Response

  1. Beata
    | Odpowiedz

    Przygotowania jak do wyprawy wojennej! Ja wróciłam na etat 4 miesiące temu, po ponad 2 latach przerwy, ale z punktów które podałaś jedynie szczepienia ogarnęliśmy na czas 😉 dentyści, kosmetyczki itd. muszą poczekać aż przestanę karmić.

    Życzę jak najmniej stresów związanych z powrotem i niech dni pracy mijają szybko 🙂

Leave a Reply